Sponzoři vrazili do fotbalu 4,5 miliardy dolarů. Nejvíc urval Manchester United

Není pochyb o tom, že fotbal je světovým sportem číslo jedna. Za všechno mluví suma, kterou do něj v minulém roce nasypali sponzoři. Podle průzkumu společnosti IFM Sports Marketing to bylo neuvěřitelných 4,5 miliardy dolarů.
Sponzoři vrazili do fotbalu 4,5 miliardy dolarů. Nejvíc urval Manchester United

Na poli marketingu válcuje fotbal všechny ostatní sporty stejně spolehlivě jako kdysi nadopovaní atleti z NDR drtili zbytek světa. Vůbec nejvíc si z krajíce sponzorských peněz ukousl Manchester United.

Úřadující anglický šampion podepsal loni s automobilkou General Motors vůbec nejlukrativnější sponzorskou smlouvu v dějinách sportu. Americký gigant zaplatí klubu během příštích sedmi let 659 milionů dolarů (cca 13,5 miliardy korun).

Ze strany Manchesteru United to nebylo poslední slovo. V dubnu klub ještě podepsal další smlouvu se skupinou Aon, která zaplatila za sezonu 30 milionů dolarů (asi 600 milionů korun). Podle marketingového ředitele společnosti Phila Clementa jde s ohledem na mezinárodní dosah reklamy o přiměřenou částku.

Lákat sponzorské peníze se loni dařilo také Arsenalu, který za reklamu na dresech a za jméno stadionu vyinkasoval od Emirates Airlines roční příspěvek 45 milionů dolarů (cca 900 milionů korun). Španělský Real Madrid zase prodal sázkové společnosti Bwin reklamu na dresu za 30 milionů eur (asi 750 milionů korun).

Skvělou výkladní skříní pro sponzory je Liga mistrů, kterou sleduje prakticky celá planeta. Firma za reklamu na panelech kolem hřiště a za šoty, které běží před televizním přestávkovým programem, může během jedné sezony zaplatit od 37 do 45 milionů dolarů.

Za minulou sezonu vyinkasovala organizace UEFA jen za práva přenosů po celém světě 1,6 miliardy dolarů. Další miliony míří do fotbalové kasy od velkých sponzorů jako je Adidas, Ford, Mastercard nebo ruský gigant Gazprom, který se stal jedním z hlavních partnerů Ligy mistrů. Významným přispěvatelem je také nizozemský výrobce piva Heineken, jenž pustí do fotbalu ročně asi 77 milionů dolarů (víc než 1,5 miliardy korun).

Marketingoví odborníci se domnívají, že oblast sportovního sponzorství má stále potenciál pro růst. Obavy z prasknutí nafouknuté bubliny jsou prý přehnané, protože pořád existují nové trhy, kam může fotbal expandovat.

Foto: Profimedia.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Top videa

Jágr a Sparta? Dobrý tah z marketingového hlediska, říká expert deníku Sport Pavel Bárta

Nejčtenější články

Hvězdný brankář pro extraligu. Podívejte se, které kluby by mohl posílit Alexander Salák

Hvězdný brankář pro extraligu. Podívejte se, které kluby by mohl posílit Ale…

Hokejový přestupový trh je už nějakou dobu otevřený, k dispozici je však celá řada zajímavých jmen. Bez smlouvy je i bývalý reprezentační gólman Alexander Salák, který naposledy působil v KHL.

19.  5.  2020 |
Rebel Kanga je na odchodu ze Sparty. Podívejte se, do kterých klubů by mohl zamířit

Rebel Kanga je na odchodu ze Sparty. Podívejte se, do kterých klubů by mohl …

Šance na to, že by Guélor Kanga zůstal ve Spartě, se blíží nule. Gabonský záložník na Letné dokončí sezonu a poté odejde zadarmo do zahraničí. Zájemci o jeho služby už se rýsují.

15.  5.  2020 |
Vrátí se Jaromír Jágr do extraligy? Podívejte se, ve kterých klubech by mohl hrát

Vrátí se Jaromír Jágr do extraligy? Podívejte se, ve kterých klubech by mohl…

Do začátku nové extraligové sezony je ještě daleko, spekulace ale nikdy neutichají. Znovu se tak začíná mluvit o tom, zda a v jaké formě se na led vrátí Jaromír Jágr.

26.  5.  2020 |

Live výsledky

Live výsledky - Onlajny.com