Jak na kvalitnější spánek | DECASPORT s.r.o.

DECASPORT s.r.o.

Jak na kvalitnější spánek

Spánek nejenže přispívá k lepší regeneraci a obnově energie, ale také zlepšuje koncentraci, výkonnost a celkové duševní zdraví. Ostatně důležitost kvalitního a pravidelného spánku je dnes známa každému. Zároveň však dnes vysoké množství lidí trpí spánkem nepříliš kvalitním.

Aktivní životní styl je klíčem k dobrému zdraví a výkonnosti, ale bez dostatečného odpočinku a kvalitního spánku se mohou všechny tyto přínosy snadno ztratit. V následujícím článku se podíváme na několik způsobů, které vám pomohou dosáhnout hlubšího a více osvěžujícího spánku.

Vytvoření klidného spánkového prostředí

Ujistěte se, že vaše ložnice je skutečným útočištěm klidu. Investujte do kvalitní matrace a povlečení, které podporuje pohodlí a relaxaci. Temné, tiché a příjemně chladné prostředí podporuje rychlejší usínání a hlubší spánek. Zvažte použití zatemňujících závěsů, ušních zátek nebo bílého šumu, pokud máte problémy s vnějším hlukem. Pomoci ale může i tiše přehrávaná oblíbená hudba. Zkrátka vliv na kvalitu vašeho spánku má i prostředí, v němž spíte.

Stanovení pravidelného spánkového režimu

Snažte se chodit spát a vstávat ve stejnou dobu každý den, včetně víkendů. Tímto zvykem podpoříte vnitřní hodiny těla a zlepšíte kvalitu spánku. Pokud možno se vyhněte dlouhým šlofíkům během dne, které by mohly narušit váš noční spánek.

Omezení expozice modrému světlu

Expozice modrému světlu z elektronických zařízení, jako jsou smartphony, tablety a počítače, může potlačit produkci melatoninu - hormonu, který signalizuje vašemu tělu, že je čas jít spát. Snažte se omezit používání těchto zařízení alespoň hodinu před spaním.

Relaxační rutiny před spaním

Zkuste zařadit relaxační činnosti do své večerní rutiny, abyste signalizovali tělu, že je čas na odpočinek. Může to být čtení knihy, poslech klidné hudby, meditace nebo lehké strečinkové cvičení. Tyto aktivity pomáhají uvolnit tělo i mysl a připravit je na spánek. Uvolňující činnosti před spaním mohou zkrátka pomoci vašemu tělu přejít do spánkového režimu. Vyhněte se stimulujícím aktivitám, jako je práce na počítači nebo sledování televize, které mohou kvalitu vašeho spánku spíše narušit.

Vyhněte se alkoholu, kofeinu i „junk food“

Kofein a alkohol jsou stimulanty, které mohou narušit váš spánek. Snažte se omezit jejich příjem v pozdních odpoledních a večerních hodinách. Totéž platí pro tzv. „junk food“, tedy fastfoody a celkově smažené, těžké a na sacharidy přehnaně bohaté jídlo. Pokud je vyřadíte ze svého jídelníčku nebo jejich konzumaci maximálně omezíte, uvidíte, že to bude mít pozitivní vliv nejenom na vás spánek.

Pravidelný pohyb je zázrak

Pravidelný pohyb je král zdraví a kvalitní vyvážená strava je jeho královnou. Zařaďte do svého týdenního režimu lehké cvičení s činkami, půl hodinku běhu, jízdy na kole nebo si choďte zahrát nějakou kolektivní míčovou hru. Udržujte zkrátka nějakou intenzivnější pohybovou aktivitu, než na kterou je vaše tělo zvyklé. Prospějete tím nejenom své kondici a správnému fungování těla i mysli, ale také právě kvalitě svého spánku. Pokud nevíte, jaké sportovní aktivitě se věnovat, projděte si třeba nejbližší prodejnu Decathlonu pro inspiraci.

Pravidelný pohyb je rozhodně jedním z nejúčinnějších způsobů, jak dosáhnout kvalitnějšího a více osvěžujícího spánku. I kdybyste třeba jen dvakrát týdně nazuli kopačky, popadli fotbalový míč a pobavili se s přáteli trochou fotbalu, pořád to bude lepší, než to neudělat. Investujte do svého těla trochu času navíc a uvidíte, že se vám odvděčí.

Doporučujeme

Články odjinud