Brazílie má podle časopisu Forbes 37 miliardářů. Ale jenom jeden miliardářský fotbalový klub – Sport Club Corinthians Paulista.
Podle studie společnosti BDO má jen klubová značka hodnotu 500 milionů amerických dolarů. Celková hodnota klubu činí 2,69 miliardy dolarů.
Klub s 25 miliony fanoušků je na špici jihoamerického žebříčku už třetí rok v řadě. V prvním průzkumu, který se uskutečnil v roce 2004, byl ještě za Sao Paulem a Flamengem s hodnotou „pouhých“ 286 milionů dolarů.
Oddíl s historií dlouhou 101 let na tom nebyl nikdy tak dobře jako nyní. V současnosti staví nový stadion, který přijde na víc než 400 milionů dolarů a bude hostit zápasy mistrovství světa v roce 2014.
Finanční úspěch jde ruku v ruce s tím sportovním. Corinthians je aktuálním šampionem brazilského národního šampionátu i jihoamerické obdoby evropské Ligy mistrů. Výnosnost Copa Libertadores se však s Champions League nedá srovnávat. Zatímco londýnská Chelsea inkasovala letos za výhru v Lize mistrů 80 milionů dolarů, Corinthians za titul pro nejlepší jihoamerické mužstvo dostali jen 5 milionů.
A nakonec jeden paradox. Navzdory tomu (nebo právě proto), že klub je zajištěný a bohatý, stále hledá hlavního sponzora. Že by šance pro nějakou českou firmu, která se chce etablovat na dynamicky rostoucím brazilském trhu?