10
Fotogalerie

ŽEBŘÍČEK: 10 fotbalistů s nejvyšší marketingovou hodnotou na světě

Fotbal, to není jen kopání do míče na zeleném pažitu. To je byznys, ve kterém se točí miliardy. Jedna věc je tržní cena hráče, další je jeho obchodní hodnota.


Společnost Repucom, která se specializuje na marketingové průzkumy a analýzy sportovního trhu, zveřejnila žebříček deseti fotbalistů s nejvyšší obchodní hodnotou na světě. Každý hráč v něm má tzv. DBI skóre, což je index vytvořený na základě několika faktorů.

Hlavní roli při tvorbě DBI skóre hrál počet sledujících fanoušků v sociálních sítích Facebook a Twitter a světové povědomí o jednotlivých fotbalistech, k jeho průzkumu agentura využila šest a půl tisíce lidí z několika zemí. Výsledky jsou mimořádně zajímavé a kompletní žebříček najdete rozpitvaný v následujících kapitolách.

Doporučujeme

Články odjinud