8 tipů, jak se rozhýbat na jaře | Shutterstock

Shutterstock

8 tipů, jak se rozhýbat na jaře

Dny jsou stále teplejší a delší, příroda se probouzí a nálada se zlepšuje. Odchází zima a přichází vytoužené jaro. A my cítíme, že jsme přes zimu zlenivěli a tak nějak… zatuhli. A něco s tím samozřejmě chceme udělat.

Pokud nejste nadšený milovník zimních sportů, a možná i když jím jste, vítáte jaro s otevřenou náručí a sníh nepostrádáte. Užíváte si raději rozkvetlé stromy a keře, čím dál častěji vykukující slunce a tak dále. Chcete si jaro a následně hlavně léto náležitě užít, ale každá zima nám vždy dá trochu na frak. Pojďme si projít pár tipů, jak se na jaře rozhýbat, abychom následující teplé měsíce využili naplno.

Běh je nesmrtelná stálice

Běhu se věnují i sportovci, kteří při svém sportu běhat skoro vůbec nemusí. Při běhání nejenom shazujeme přebytečná kila, ale zároveň posilujeme především svalstvo nohou a budujeme výdrž. Dále účinně stimulujeme kardiovaskulární systém a poděkuje nám vlastně téměř celý pohybový aparát.

Pokud jste neběhali celou zimu nebo jste se běhu nevěnovali nikdy, pak pamatujte: Hlavně pozvolna a opatrně! K čemu vám bude, když své první jarní běhání přepálíte a nebudete pak schopni běhat po zbytek týdne, než se tělo vzpamatuje?

Začněte raději kratšími tréninky na jednodušších trasách. Před během se samozřejmě řádně rozcvičte a protáhněte. Alespoň pár minut na rotopedu také velmi pomůže! Pokud vyběhnete jen tak bez rozehřátí, neutrpí tím jenom váš výkon, ale riskujete také zranění, ze kterého se budete dlouho zotavovat. Poranění kloubů a šlach se hojí dlouho.

Extrémně populární cyklistika

Ano, cyklistika je v Česku velmi oblíbený sport. I při něm stimulujete svalstvo nohou, kardiovaskulární systém a tak dále. Avšak předtím, než vyrazíte na svou první vyjížďku, opět platí, že je třeba se před tím nejprve řádně rozehřát. Také je zapotřebí připravit na pravidelné ježdění i vaše kolo. Ještě než vyjedete, pečlivě ho prozkoumejte, zkontrolujte nahuštění kol, případně třeba v Decathlonu rychle sežeňte náhradní díly.

I pro cyklistiku platí, že je lepší začít zlehka. Pro začátek postačí kratší tréninky. Případně si dělejte alespoň přestávky. Cyklistice se spolu mohou věnovat celé rodiny, tudíž se jedná o skvělý způsob, jak spolu trávit čas a zároveň pracovat na své kondici.

Jóga nebo pilates na čerstvém vzduchu

Provádění jógových pozic nebo pilates na zelené trávě pod modrým nebem má jistě jiné kouzlo, než cvičení v obýváku. Je navíc lepší do pohybem otevřených plicních sklípků nasávat čerstvý vzduch. Jógu a pilates můžete cvičit společně s přáteli, můžete se vzájemně povzbuzovat nebo si předvést nové pozice či cviky.

Vzhůru do vody

Venkovní koupání v přírodních koupalištích je na začátku jara nejspíš záležitostí spíše pro otužilce. Vy se však můžete vydat do krytého bazénu a pořádně si rozhýbat tělo v ledové vodě, která nikdy nezažila „stav zmrazení“.

Plavání prospívá svalům, nenamáhá zbytečně klouby a celkově vám může pomoci vybudovat si velmi dobrou fyzickou kondici. Nehledě na to, že vás třeba zaujme některá z vodních her, jako je třeba staré dobré vodní pólo.

Inline brusle

Na inline brusle se může vypravit buď parta přátel, nebo celá rodina. Trasu můžete zvolit tak, abyste potkali nějaké občerstvení nebo třeba zajímavé památky. Při jízdě na inline bruslích posilujete svalstvo nohou, zad i břicha a zapojujete i hluboko uložené stabilizační svaly. Jízda na kolečkových bruslích je navíc také skvělý způsob, jak spálit hromadu kalorií.

Lezení

Nemusíte se hned vydávat na skálu, existují přeci horolezecké stěny. Ostatně i lezení na horolezecké stěně vám dá pěkně do těla. Zapojíte celé tělo, budujete sílu i svalovou hmotu a zároveň spalujete tuky. A kdo ví, třeba vás to chytne natolik, že se jednou skutečně vydáte s někým zkušenějším i na skálu.

Tenis

Vydejte se na tenisový kurt. Pokud jste tenis ještě nikdy nehráli, pak věřte, že se rozhýbete opravdu důkladně. Ztuhlé svaly se prokrví, líné klouby začnou zase pracovat. Tenis vyžaduje mnohdy velmi dynamické změny směru, trénujete při něm i reflexy. Báječný způsob se nejenom dostat do formy, ale zahnat na ústup i stres.

Badminton

Méně akční možností je pak badminton, který můžete hrát i s dětmi na zahradě. Ostatně se jedná o jeden z neoblíbenějších rodinných sportů, které nevyžadují mnoho prostoru ani vybavení.

Rada na závěr

Sport je jistě skvělý způsob, jak se dostat do formy a zlepšit fungování celého těla. Zároveň sportováním prospíváte i svojí psychice, jelikož udržujete mozek prokrvený, dobře okysličený a při pohybu se do těla vyplavují hormony, které ovlivňují naši náladu. Pozitivní účinky pravidelného pohybu však umocníte také správnou stravou.

Zkuste si hlídat trochu víc svůj jídelníček. Vyhýbejte se těžkým jídlům, vynechte fasfoody a cukr, které jste nejspíš hlavně o Vánocích spořádali dost a dost. Podpoříte tím své výkony a prospějete celkovému stavu svého těla. Navíc každé kilo shozené před plavkovou sezónou se počítá, ne?

Doporučujeme

Články odjinud